BBM3410Satu2020: MODEL PENCERITAAN NORMALIZA ABD RAHIM (2018) 1




Modal Penceritaan Nilai Sosial Cerita Kanak-Kanak

[1] Keluarga

Saya berasa puas hati
Menolong ibu bapa setiap hari
Bermula di pagi hari 
Sehingga malam nanti

Ibu bapa yang disayangi
Saya tetap berhati-hati
Menjaga budi pekerti 
Keluarga saya yang dicintai

Saya sayang ibu dan bapa
Abang, kakak, adik dan saudara
Mereka semua ada bersama
semasa saya memerlukan mereka

Gambar di atas yang telah saya muat naik dalam facebook dan twitter merupakan gambar lukisan logo saya berkaitan dengan lirik lagu di atas. Logo tersebut membawa makna saya sayang akan keluarga saya. Tujuh orang lidi dalam logo tersebut ialah mak, bapa, kakak sulung, abang sulung, adik perempuan, saya dan adik bongsu lelaki saya. Walau susah macam mana sekalipun, saya akan mencintai mereka dengan menjaga nama baik keluarga saya. Ayat sehingga ke syurga membawa erti saya ingin bersama mereka hingga ke syurga.

Rujukan
Normaliza Abd Rahim. (2019). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi. Terengganu. Penerbit Universiti Malaysia Terengganu (UMT)

Comments

Popular posts from this blog

BBM3410Satu2020: SIMPULAN BAHASA

BBM3410Satu2020: JENIS-JENIS FLATLAY